27 august 2012

Sf Nicolae Velimirovici


                          Scrisoarea a 121-a
                         FUNCTIONARULUI POSTAL ILIA K.,
                       DESPRE DOVEDIREA FIINTEI DUMNEZEIESTI



          
      Un prieten al dvs. va spune mereu: „Nu exista Dumnezeu!” Pe dvs. va chinuie acest lucru ca o  bataie cu cnutul.  Va luptati pentru sufletul dvs. si pentru viata dvs. Ati priceput bine: daca nu exista Dumnezeul Cel viu si atotputernic, mai tare ca moartea, atunci moartea e singurul Dumnezeu atotputernic. Atunci toate fapturile vii din lume sunt jucarii în ghearele mortii atotputernice, ca un soricel în ghearele unei pisici flamânde. Odata, tulburat, i-ati zis sarmanului dvs. prieten: „Dumnezeu exista, tu nu existi!” Si  n-ati gresit - fiindca cei ce se despart de Vesnicul Datator de viata în aceasta lume vor fi despartiti de El si în cealalta: si astfel, nu vor sti nici aici, nici dincolo de  Maretul  Facator al tuturor  fapturilor. Iar a fi despartit de El este mai rau decât a nu exista.

În locul dvs., i-as mai spune si urmatoarele: Gresesti, prietene, când spui ca nu exista Dumnezeu. Mai corect ar fi daca ai spune: „Nu-L am pe Dumnezeu” - fiindca vezi si singur ca ceilalti oameni din jurul tau îl simt pe Dumnezeu, drept care si spun: „Exista Dumnezeu”. Asadar, treaba nu e ca nu exista Dumnezeu, ci ca tu nu îl ai.
Gresesti ca un bolnav care ar spune: „Nu exista sanatate pe lume”. El poate spune fara a minti doar: „Eu nu am  sanatate”, iar spunând: „Nu exista  sanatate pe lume îndeobste”, minte.
Gresesti ca un orb care ar spune: „Nu exista lumina pe lume”. Exista lumina, lumea toata e plina de lumina - însa el, sarmanul orb, nu are lumina. Daca ar fi sa vorbeasca drept, ar putea spune doar: „Eu nu am lumina”.
Gresesti ca un cersetor care ar grai: „Nu exista aur pe lume”. Exista aur; exista si pe pamânt si sub pamânt. Cine spune ca nu exista aur nu spune adevarul. Ar spune adevarul daca ar zice: „Eu nu am aur”.Gresesti ca un  raufacator care ar grai: „Nu exista bunatate în lume”. În el nu este bunatate, în lume este. Ca atare, nu ar gresi numai daca ar spune: „Eu nu am bunatate”.
Asa si tu, vecine, gresesti când spui ca nu exista Dumnezeu - caci daca tu nu ai ceva, asta nu înseamna  ca nu are nimeni sau  ca îndeobste nu exista. Sau cine te-a împuternicit, 
spune-mi, ca sa vorbesti în numele întregii lumi? Cine ti-a dat dreptul sa pui boala ta pe seama tuturor si sa arunci neputinta ta asupra tuturor?
Iar de vei recunoaste si vei spune: „Nu-L am pe Dumnezeu”, atunci vei spune adevarul si vei rosti o marturisire - fiindca au fost si sunt oameni exceptionali, dar care într-adevar nu-L au pe Dumnezeu. Dumnezeu, însa, îi are pe ei - îi are pâna la ultima lor suflare. Daca si cu ultima suflare vor declara ca nu îl au pe Dumnezeu, atunci nici Dumnezeu nu-i mai are pe ei. Si îi scrie la cheltuieli. Drept aceea te rog, prietene, pentru sufletul  tau, pentru viata  si împaratia cea vesnica, pentru lacrimile si  ranile lui Hristos: te rog, prefa  marturisirea ta de îndaratnicie în  marturisire de pocainta. Iar ceea ce trebuie  sa faci dupa aceea  îti va spune Biserica - întreaba!
Pace tie si binecuvântare de la Domnul!

                                      Raspunsuri la intrebarile lumii de azi - Sf Nicolae Velimirovici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu