23 august 2012

                     Darurile lui Hristos si nerecunostinta oamenilor
                                                       
    Cand cuviosul se afla inca pe prima treapta a pocaintei si nu implinise inca trei ani de cand a lasat viata cea rea, i-a venit un gand rau:
   "De atata vreme ma rog Domnului meu Iisus Hristos si n-am primit nici un dar de la El. Se vede ca mi-am intinat Sfantul Botez cu multe nelegiuiri si de aceea ma nesocoteste Dumnezeu". Dupa aceste ganduri s-a mahnit putin si apoi a adormit acolo unde se afla. Atunci a vazut in somn ca se gasea intr-o biserica uriasa si se ruga lui Hristos. Cum statea cu fata spre rasarit si cu mainile ridicate, a vazut inaintea lui un tron minunat. In jurul lui stateau heruvimi si serafimi si multime de ingeri imbracati in alb. In timp ce sta uimit, vede pe tron pe cineva, care era curat, luminos si foarte bland. Nifon a inteles ca este Hristos, Fiul lui Dumnezeu.


    Atunci si-a ridicat privirea si mainile spreEl si s-a rugat: Doamne Dumnezeul Meu, asculta rugaciunea mea si nu trece cu vederea ruga mea si restul psalmului. El si-a plecat capul si a primit rugaciunea cuviosului. Sfantul ii ceruse sa scape de duhul nepasarii si sa-l alunge departe. Cand Nifon a terminat rugaciunea, Domnul si-a ridicat capul si a intors fata Sa spre el, aratand prin aceasta ca i-a auzit rugaciunea si a primit-o. Apoi i-a zis:
   -M-ai mahnit astazi, Nifone, cand te-ai suparat zicand : "De atatea ori am rugat pe Domnul si nu mi-a dat nici un dar". Fie, dar nu spui tu in fiecare zi: "Doamne sa nu fiu slavit in aceasta viata?" De ce, dar, te superi? Apoi nu te gandesti ca ti-am dat aerul pe care il respiri? Acesta nu este un dar? Iar voi ce mi-ati dat ca sa cumparati aceste daruri? M-ati rastignit pe cruce, M-ati palmuit, M-ati adapat cu otet si fiere si toate celelalte pe care le stii... Apoi, si Preacuratul Trup si Preacinstitul Sange pe care vi l-am dat, nu sunt daruri? Copacii campului, pasarile cerului si pestii marilor, acestea nu sunt daruri?
   Nu cumva n-am murit si n-am fost ingropat pentru mantuirea voastra? Toate acestea, oare ce sunt? Cine altul v-a facut atata bine? Mai ales tu, Nifone, nu uita ca ti-am iertat multe si grele pacate. Ai bagat de seama ca am ridicat capul la rugaciunea ta? Asa fac la fiecare care se roaga, chiar daca el nu ma vede. Vrei deci, un dar si mai mare? Iata de acum si pana la sfarsitul veacului vei fi mangaiere si ajutor celor ce sunt pe moarte si multi isi vor usura mantuirea cu chemarea numelui tau. Iata ca si diavolul nepasarii, de care m-ai rugat sa te izbavesc, acum este legat.


                                                  [Din viata Sfantului Nifon, patriarhul Constantinopolului]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu